Mesafeli Satış ve/veya Mesafeli Kiralama Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
1.1. SATICI
Ünvan:
XOBBOX – DAVUT ERDEM VKN: 3430095898
Adres:
MEHMET AKIF MAH. ULUS SK. NO: 55 IÇ KAPI NO: 12
KÜÇÜKÇEKMECE/ ISTANBUL
E-Posta:
info@xobbox.com.tr
VKN:
3430095898
Sözleşmenin devamında SATICI olarak anılacaktır.
1.2. ALICI
Unvan:
Adres:
Telefon:
E-Posta:
T.C.
Sözleşmenin devamında ALICI olarak anılacaktır.
2.KONU
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ("SÖZLEŞME”) Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’e uygun olarak
düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları Sözleşme tahtında Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’ten
kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını
kabul ve beyan ederler. İşbu sözleşmenin konusu, ALICI'nın, SATICIYA.’ya ait
online Pazar yerleri uygulamalarından veya kendi websitesi olan
www.xobbox.com.tr ("tümü WEBSİTESİ
olarak adlandırılacaktır”), SATICI’ya ait ürünlerin satın alınmasına yönelik
elektronik olarak sipariş verdiği, sözleşmede belirtilen niteliklere sahip
MAL/HİZMET’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri
gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
3. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER
3.1. Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi, vergiler dahil
satış bedeli (adet birim fiyat olarak) ürün içeriğinde belirtildiği
gibidir.
3.2. Ödeme şekli:
3.3. Diğer yandan vadeli satışların sadece bankalara ait kredi kartları ile
yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile
ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan
mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin
banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi
kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.4. Sözleşme ALICI tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup, ALICI’nın
SATICI’dan satın almış olduğu MAL/HİZMET’in ALICI’ya teslim edilmesiyle ifa
edilmiş olur. MAL/HİZMET, ALICI'nın sipariş formunda ve işbu sözleşmede
belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim edilecektir.
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi:
Fatura Adresi:
MAL/HİZMET’in teslimat masrafları ALICI'ya aittir. SATICI’nın, WEBSİTESİ’nde
teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat
masrafları SATICI’ya ait olacaktır. Malın teslimatı; SATICI’nın stoğunun
müsait olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede
yapılır. SATICI MAL/HİZMET’i, ALICI tarafından MAL/HİZMET’in sipariş
edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder ve bu süre içinde
yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar.
Herhangi bir nedenle Aıcı tarafından MAL/HİZMET bedeli ödenmez veya yapılan
ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI MAL/HİZMET’in teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Teslimat nakliye şirketi veya SATICI’nın kendi araçları aracılığı ile
ALICI'nın yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim
anında ALICI'nın adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve
eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle,
ALICI'nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün
nakliye şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya geri iade
edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
4. ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
4.1. ALICI, WEBSİTESİ’nde yer alan sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri,
satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olarak SATICI tarafından
yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder. ALICI tüketici sıfatıyla talep ve
şikayetlerini yukarıda yer alan SATICI iletişim bilgilerinin sağladığı
kanallarla ulaştırabilirler.
4.2. ALICI, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda
teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce SATICI tarafından
tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait temel
özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini
de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
4.3. ALICI’nın, Sözleşme konusu MAL/HİZMET’i teslim almadan önce muayene
edecek tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
MAL/HİZMET’i kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen
kendisine ait olacaktır. ALICI tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim
alınan MAL/HİZMET’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden
sonra MAL/HİZMET’in sorumluluğu ve hasarlar ALICI'ya aittir. MAL/HİZMET’in
tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı
olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun
MAL/HİZMET bedelini SATICI'ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim
edilmiş olması kaydıyla MAL/HİZMET’i 3 (üç) gün içinde SATICI'ya iade
etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri ALICI'ya aittir.
4.4. ALICI bilgilerini eksiksiz ve hatasız girmelidir. Teslimat için telefon
numarası ve vergi numarası / T.C. kimlik numarası girilmesi zorunludur.
4.5. ALICI; İnternet Sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair
bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe
aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin
edeceğini peşinen beyan ve taahhüt eder.
4.6. ALICI, SATICI tarafından kendisine verilmiş olan şifreyi başka kişi ya
da kuruluşlara veremez, paylaşamaz, ALICI’nın söz konusu şifreyi kullanma
hakkı bizzat kendisine aittir. ALICI’nın şifresinin ele geçirilmesi, bir
başkasının aynı şifre ile işlem yapması halinde, ALICI söz konusu işlem
sonucu oluşan ve SATICI’ya olan ödemeleri eksiksiz olarak ve zamanında
yapmakla yükümlüdür. Bu sebeple doğabilecek tüm sorumluluk ile üçüncü
kişiler veya yetkili merciler tarafından SATICI’ya karşı ileri sürülebilecek
tüm iddia ve taleplere karşı, SATICI’nın söz konusu izinsiz kullanımdan
kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır. SATICI;
güvenlik vb. herhangi bir sebeple ALICI’ya ait şifreyi sürekli veya geçici
olarak kullanılamaz hale getirebilir.
4.7. ALICI, WEBSTİTESİ’ni kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet
etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi
takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran
ALICI’yı bağlayacaktır.
4.8. ALICI, İnternet Sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel
ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı
bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde
kullanamaz. Ayrıca, ALICI başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya
zorlaştırıcı faaliyet (Spam, Virus, Truva Atı vb.) ve işlemlerde
bulunamaz.
4.9. İnternet Sitesinde ALICI tarafından beyan edilen, yazılan, kullanılan
fikir ve düşünceler, tamamen ALICI’nın kendi kişisel görüşleridir ve görüş
sahibini bağlar. Bu görüş ve düşüncelerin SATICI ile hiçbir ilgi ve
bağlantısı yoktur. SATICI’nın ALICI’nın beyan edeceği fikir ve görüşler
nedeniyle üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan ve üçüncü kişilerin
beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle ALICI’nın uğrayabileceği
zararlardan dolayı herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
4.10. ALICI, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine
izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi
takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen yazılımları
ve verileri izinsiz olarak kullanan ALICI’ya aittir.
4.11. SATICI; ALICI’nın kişisel bilgilerini yasal bir zorunluluk olarak
istendiğinde veya (a) yasal gereklere uygun hareket etmek veya SATICI’ya
tebliğ edilen yasal işlemlere uymak; (b) SATICI ve SATICI WEBSİTESİ
ailesinin haklarını ve mülkiyetini korumak ve savunmak için gerekli olduğuna
iyi niyetle kanaat getirdiği hallerde açıklayabilir.
4.12. SATICI WEBSİTESİ’nin virusvirüs ve benzeri amaçlı yazılımlardan
arındırılmış olması için mevcut imkanlar dahilinde tedbir alınmıştır. Bunun
yanında nihai güvenliğin sağlanması için kullanıcının, kendi virus koruma
sistemini tedarik etmesi ve gerekli korunmayı sağlaması gerekmektedir. Bu
bağlamda ALICI, SATICI WEBSİTESİ’ne girmesiyle, kendi yazılım ve işletim
sistemlerinde oluşabilecek tüm hata ve bunların doğrudan ya da dolaylı
sonuçlarından kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmiş sayılır.
4.13. SATICI; sitenin içeriğini dilediği zaman değiştirme, kullanıcılara
sağlanan herhangi bir hizmeti değiştirme ya da sona erdirme veya SATICI
WEBSİTESİ’nde kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini silme hakkını saklı
tutar.
4.14. Taraflar; SATICI’ya ait tüm bilgisayar kayıtlarının tek ve gerçek
münhasır delil olarak, hukuka uygun şekilde esas alınacağını ve söz konusu
kayıtların bir delil sözleşmesi teşkil ettiği hususunu kabul ve beyan
eder.
5. SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
5.1. SATICI, Sözleşme konusu MAL/HİZMET’in Tüketici Mevzuatına uygun olarak,
sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile ALICI’ya teslim edilmesinden
sorumludur. SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü
durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise,
durumu ALICI’ya mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür Sözleşme
konusu MAL/HİZMET, ALICI'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
5.2. Satışta bulunan ürünlere ilişkin stok durumları SATICI stoklarından
güncellenmektedir. SATICI stoklarında güncellemelere rağmen, elde olmayan
sebeplerden dolayı tükenmiş olan ürünlerin gönderim süresi uzayabilir. Bu
durumda müşteri telefon veya e-posta yolu ile bilgilendirilir. Müşterinin
talebine göre şipariş değiştirilebilir, gönderim beklenebilir veya sipariş
iptal edilebilir. Siparişin iptali durumunda, ödeme kredi kartı ile
yapılmışsa kredi kartına, ödeme banka havalesi ile yapılmışsa müşterinin
belirttiği bir banka hesabına geri havale edilir.
5.3. İnternet sitesinde satılan tüm ürün fiyatlarını, serbest ekonomi
kuralları gereği, SATICI belirler. Etiket Fiyatı, Satış Fiyatı ve İndirimli
Fiyat buna dahildir. ALICI, ürün üreticisi, ithalatçısı veya dağıtıcısı
dahil hiç kimsenin fiyatın değiştirilmesi konusunda zorlama yetkisi yoktur.
Yazım hataları istisnadır.
5.4. ALICI siparişi verdiği an, sipariş için girdiği bilgilerin kontrolleri
yapılır. Bu nedenle ALICI Siparişinin gönderilmesinden önce öncelikle,
siparişin onaylandığına ilişkin e-postanın ALICI’ya gönderilmesi
gerekmektedir.
5.5. Cuma günleri saat 15:30’dan sonra verilen siparişler Pazartesi günü
işleme alınır. Bayram ve tatil günlerine denk gelen siparişler takip eden
ilk iş günü işleme alınır.
5.6. Taşımacılık ve teslimat ücretleri, siparişlerin içeriğine, seçilen
teslimatın türüne ve teslimatın yapılacağı ile göre değişiklik gösterir.
Taşıma ücret bilgileri, alışverişin gerçekleştiği ödeme ekranlarında
ayrıntılı olarak görülebilir.
5.7. Teslimatlar yalnızca SATICI tarafından belirlenen kargo şirketleri veya
kendi dağıtım ağı ile kimlik kontrolü yapılarak teslim edilir. Farklı bir
kargo şirketi ile teslimat talep edilemez. Sipariş edilen Paket teslim
alınırken, mutlaka kontrol edilmeli hasarlı veya hatalı paketler teslim
alınmamalıdır. Paket teslim alındığı anda, ALICI Siparişi, kargo yetkilisi
tarafından eksiksiz ve sağlam olarak teslim edilmiş sayılacaktır.
5.8. SATICI yurt dışı teslimatı yapmamaktadır.
5.9. SATICI sanal mağaza üzerinden satacağı ürün çeşitlerini kendi kararları
doğrultusunda seçme konusunda serbesttir. ALICI’nın bu konu ile ilgili
itiraz hakkı yoktur.
5.10. Sipariş alındıktan sonra süresi içinde SATICI tarafından hazırlanarak
kargoya teslim edilir. Kargoya teslim edilen sipariş konusu ürünün Süresi
içinde teslim edilmemesi durumunda söz konusu gecikme kargo şirketinden
kaynaklanmakta olup SATICI söz konusu gecikmeden sorumlu tutulamayacaktır.
Sipariş teslimatında gecikme olması durumunda ALICI bunu derhal SATICI’ya
bildirmekle yükümlüdür.
6. CAYMA HAKKI
6.1. ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (ondört) gün içinde malı herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin reddederek cayma hakkına
sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde
sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise
tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim
aldığı gün başlar. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde SATICI'ya
faks, e-posta veya telefon ile bildirimde bulunulması ve ürünün kutu/paket
içeriğinin eksilmemesi ve ürünün yeniden satılabilir halde olması şarttır.
Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI' ya teslim edilen
ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile
fatura aslının iadesi zorunludur. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa
sair yasal hükümlülükler iade edilemez. Tüketicinin cayma bildiriminin
satıcıya ulaştığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde ürün bedeli ALICI'ya
iade edilir. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli, EFT
kesintisi ve sair masraflar SATICI tarafından karşılanır.
6.2. SATICI tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve
hiçbir gerekçe göstermeksizin malı teslim aldığı veya sözleşmenin
imzalandığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde malı veya hizmeti
reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin
satıcı veya sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı
taahhüt eder.
7. İADE PROSEDÜRÜ
7.1. Kredi Kartına İade Prosedürü: ALICI'nın cayma hakkını kullandığı
durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik
edilememesi veya hakem heyeti kararları ile tüketiciye bedel iadesine karar
verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa,
kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir.
7.2. ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa banka müşteriye geri ödemesini o
sayıdaki taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek
seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların
ALICI'nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur
duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak
hamil taraf hesaplarına banka tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline
kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap
kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve müşteri iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut
borçlarından düşmüş olacaktır.
7.3. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, banka ile
yapmış olduğu sözleşme gereği müşteriye nakit para ile ödeme yapamaz. ALICI
işyeri yani SATICI, bir iade işlemi sözkonusu olduğunda ilgili yazılım
aracılığı ile iadesini yapacak olup, ALICI işyeri yani SATICI ilgili tutarı
bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış
olduğumuz prosedür gereğince müşteriye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
Kredi kartına iade, SATICI'nın bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra,
banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır. ALICI, bu
prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüd eder.
7.4. Havale/Eft ödeme seçeneklerinde İade Prosedürü: Havale/EFT ödeme
seçeneklerinde iade tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, tüketicinin
belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı
ALICI'nin adına olması şarttır) havale ve /EFT şeklinde yapılacaktır.
8. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz.
8.1. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve
satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
8.2. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallara ilişkin sözleşmeler.
8.3. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
8.4. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olan mallardan; iadesi sağlık vehijyen açısından uygun olmayanların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
8.5. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
8.6. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik
ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
8.7. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi
gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
8.8. Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya
taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
8.9. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında
teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
8.10. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler
8.11. Kampanya kapsamında satılan ürünler hiçbir suretle iade
alınmamaktadır.
9. AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUK
9.1. Ayıplı Mal: Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya
da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya
standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği
etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından
değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan
kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal
olarak kabul edilir.
9.2. Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren 30 (otuz) gün içerisinde
ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini
de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp
oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir.
SATICI, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu
ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara
neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da
sahiptir.
9.3. Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir
süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha
sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren
iki yıllık zamanaşımına tabidir.
9.4. Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler
dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki
hükümler uygulanmaz.
9.5. Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya
satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür"
ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal
satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal
satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu
etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye
verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
9.6. Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz
edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın
Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.
9.7. Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de
uygulanır.
10. TEMERRÜT HÜKÜMLERİ
10.1. Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini yerine
getirmemesi durumunda Borçlar Kanunu'nun 106-108.maddesinde yer alan
Temerrüt hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi bir
tarafın edimlerini süresi içinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine
getirmemesi durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için
edimini yerine getirmeyen tarafa 7 (yedi) günlük süre verecektir. Bu süre
zarfında da yerine getirilmemesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf
mütemerrit olarak addolunacak ve alacaklı taraf borcun ifa edilmemesinden
dolayı borcun ifasını ve gecikme tazminatı isteyebilir ya da karşı tarafa bu
haklarından vazgeçtiğini bildirmek sureti ile borcun ifa edilmemesinden
doğan zararının ve giderilmesini isteyebilir ya da sözleşmeden dönebilir.
Sözleşmeden dönünmesi halinde taraflar karşılıklı olarak ifa yükümlülüğünden
kurtulur ve daha önce ifa ettikleri edimleri geri isteyebilir.Bu durumda
borçlu kusursuz olduğunu ispat etmedikçe alacaklının sözleşmenin hükümsüz
kalması sebebiyle uğradığı zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Temerrüt
halinde uygulanacak faiz oranı borcun doğduğu tarihte yürürlükte olan T.C.
Merkez Bankası (TCMB) gecelik borç alma faiz oranıdır.
10.2. SATICInın işbu yükümlülüğünü yerine getirmesini engelleyebilecek
mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın
kesilmesi, yangın, deprem, sel baskını gibi olağanüstü olaylar nedeni ile
sözleşme konusu ürünü süresi içerisinde teslim edemez ise, bu tip durumlarda
ALICI, SATICI'nın hiçbir sorumluluğu olmadığını, siparişin iptal edilmesini
veya teslimat süresinin engelleyici durumunun ortadan kalkmasına kadar
ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICInın siparişi iptal etmesi
halinde ödediği tutar 10 (on) gün içerisinde kendisine ödenir. (Kredi kartı
ile yapılan taksitli alışverişlerde ise kredi kartına iade için yukarıdaki
prosedür ALICI tarafından kabul edilir.)
11. YETKİLİ MAHKEME
Tüketiciler, SATICI ile sorunları olursa, sorunu SATICI’nın çözememesi
durumunda, ürün bedeli talep tarihi tibariyle 6502 Sayili Tüketicinin
Korunmasi Hakkinda Kanun’a ilişkin Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde
belirtilen tutara kadar olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında
başvurularını ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne; ürün bedeli tebliğde belirtilen tutarın
üzerinde olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında başvurularını
ise, ürünü satın aldıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici
Mahkemesine yapabileceklerdir.
6502 Sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanunun 68. Maddesi ve Tüketici
Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin, 6. Madde’sinde yer alan parasal sınırların
arttırılmasına ilişkin Tebliğ gereğince, büyükşehir statüsünde bulunan
illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla
görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır her yıl iligli
yönetmelikle belirlenen tutardır.
12. YÜRÜRLÜK
12 (oniki) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, ALICI
tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve …………
tarihinde derhal yürürlüğe girmiştir.
SATICI: XOBBOX – DAVUT ERDEM VKN: 3430095898
ALICI:
TARİH:
MESAFELİ KİRALAMA SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
1.1. ŞİRKET
Ünvan:
Adres:
Telefon:
E-Posta:
VKN:
XOBBOX – DAVUT ERDEM VKN: 3430095898
MEHMET AKIF MAH. ULUS SK. NO: 55 IÇ KAPI NO: 12 KÜÇÜKÇEKMECE/ ISTANBUL
3430095898
Sözleşmenin devamında ŞİRKET olarak anılacaktır.
1.2. KİRACI
Unvan:
Adres:
Telefon:
E-Posta:
T.C.
Sözleşmenin devamında MÜŞTERİ olarak anılacaktır.
2.KONU
2.1. İş bu sözleşmenin konusu, MÜŞTERİ’nin ŞİRKET’ten "online pazar yeri
uygulamaları sitelerindeki mağazasından veya kendi websitesi olan www.xobbox.com.tr üzerinden” ("tümü WEBSİTESİ” olarak adlandırılaracaktır) elektronik
ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve kiralama ücreti belirtilen
ürünün kiralanması ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
2.2. MÜŞTERİ’nin, ŞİRKET’in, isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer
erişim bilgileri, kiralamaya konu olan malın temel nitelikleri, vergiler
dahil olmak üzere kiralama fiyatı, kiralanma süresi, ödeme sekli, teslimat
koşulları ve masrafları vs. kiralamaya konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler,
şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık,
anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde ŞİRKET tarafından
bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve
sonrasında mal sipariş verdiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan
eder. WEBSİTESİ’nde yer alan ön bilgilendirme ve müşteri tarafından verilen
sipariş üzerine düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
İş bu Mesafeli Taşınır Kiralama Sözleşmesi ("SÖZLEŞME”) Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’e uygun
olarak düzenlenmiştir. İş bu Sözleşme’nin tarafları Sözleşme tahtında
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve
anladıklarını kabul ve beyan ederler. İşbu sözleşmenin konusu, MÜŞTERİ’nin,
XOBBOX – DAVUT ERDEM’e ait online Pazar yerleri veya sunulan hizmete bağlı
diğer alan adları üzerinden ("WEBSİTESİ”), ŞİRKETe ait ürünlerin
kiralanmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, sözleşmede
belirtilen niteliklere sahip MAL/HİZMETin kiralanması ve teslimi ile ilgili
olarak Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanması oluşturur.
3.KİRALAMA KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER
3.1. Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi, vergiler dahil
kiralama bedeli (adet birim fiyat olarak) ürün içeriğinde belirtildiği
gibidir.
3.2.Ödeme şekli:
3.3. Diğer yandan vadeli ödemelerin sadece bankalara ait kredi kartları ile
yapılması nedeniyle, MÜŞTERİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile
ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan
mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin
banka ve MÜŞTERİ arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını
kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.4. Sözleşme MÜŞTERİ tarafından onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup,
MÜŞTERİ’nin ŞİRKET’ten kiralamış olduğu MAL/HİZMET’in MÜŞTERİ’ye teslim
edilmesiyle ifa edilmiş olur. MAL/HİZMET, MÜŞTERİ’nin sipariş formunda ve
işbu sözleşmede belirtmiş olduğu adreste bulunan kişi/kişilere teslim
edilecektir.
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi:
Fatura Adresi:
Kiralama Süresi:
Kira Başlangıç Tarih:
Kira Başlangıç Saat:
Kira Bitiş Tarih:
Kira Bitiş Saat
MAL/HİZMET’in teslimat masrafları MÜŞTERİ'ye aittir. Malın teslimatı;
ŞİRKET’nın stoğunun müsait olması ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra
taahhüt edilen sürede yapılır. ŞİRKET MAL/HİZMET’i, MÜŞTERİ tarafından
MAL/HİZMET’in sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder
ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını
saklı tutar. Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından MAL/HİZMET bedeli ödenmez
veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, ŞİRKET MAL/HİZMET’in
teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Teslimatlar anlaşmalı nakliye şirketi ya da ŞİRKET’İn kendi vasıtaları ile
MÜŞTERİ’nin yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Teslim
anında MÜŞTERİ’nin adresinde bulunmaması durumunda dahi ŞİRKET edimini tam
ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir.
4. MÜŞTERİNIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
4.1. MÜŞTERİ, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında
eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
4.2. MÜŞTERİ kiralama süresi sonunda ŞİRKET’ten kiralamış olduğu tüm
ürünleri hasarsız, eksiksiz, tam olarak, belirlenen tarih ve saatte ŞİRKET’e
geri vermek zorundadır. ŞİRKET tarafından kiralanan ürünlerdeki tüm hasardan
kullanım süresi boyunca MÜŞTERİ sorumludur ve ŞİRKET bu hasarların tazmin
edilmesini MÜŞTERİ’den talep edebilecektir. Kiralama süresi sonunda ŞİRKET’e
teslim edilmemiş olan ürünler hakkında ŞİRKET tarafından belirlenen güncel
kiralama ücreti üzerinden MÜŞTERİ’ye ayrıca fatura kesilecek olup geciken
iade süresi boyunca oluşan ücreti MÜŞTERİ’den talep edilecektir. Ayrıca
ŞİRKET gecikmeden kaynaklı sözleşmedeki ürünleri üçüncü kişilere
kiralayamamasından dolayı oluşacak kazanç kaybı ile oluşacak tüm
zararlarının tazminini MÜŞTERİ’den talep edecektir.
4.3. MÜŞTERİ dilerse kiraladığı ürünlerin durumunu belgelemek amacıyla
teslim fotoğraf çekebilir. Teslimat sonrası ürünlerde oluşacak hiç bir hasar
veya eksikten ŞİRKET’in sorumlu olmadığını önceden kabul ve taahhüt eder.
4.4. Kiralama süresi sonunda MÜŞTERİ’ye teslim edilen ve ŞİRKET’e iade
edilecek ürünler yalnızca ŞİRKET tarafından belirlenen nakliye şirketleri
veya kendi dağıtım ağı ile kimlik kontrolü yapılarak ŞİRKET tarafından
teslim alınacaktır. Farklı bir nakliye şirketi ile geri gönderim talep
edilemez. Sipariş edilen Paket teslim alınırken, ŞİRKET yetkilileri
tarafından ürünlerin kontrolü sağlanacak olup, hasarlı ürünler hakkında
tutanak tanzim edilecektir. MÜŞTERİ ürünleri ŞİRKET teslimat yetkilisine
eksiksiz ve sağlam olarak teslim edecektir. ŞİRKET, MÜŞTERİ’den kaynaklı
gecikme durumunda uğranılan zararların tazminine ilişkin tüm talep hakları
saklıdır.
4.5. MÜŞTERİ kiralamış olduğu tüm ürünleri özenle kullanma ve teslim aldığı
gibi iade etmek durumundadır. Kiralanan ürünlerin kullanımı sırasında
ürünlere kendisi, yetkilisi, çalışanları vs. ya da üçüncü kişilerce verilen
tüm dolaylı ya da dolaysız zararlardan MÜŞTERİ sorumludur. Kiralanan
ürünlerin tesliminden sonra ürünlerin fiziken MÜŞTERİ’nin uhdesinde veya
gözetiminde olmadığı durumlarda dahi MÜŞTERİ, bu sorumluluklardan
kurtulamaz. MÜŞTERİ tarafından ürünlerin kullanılması, taşınması, fayda elde
edilmesi ve sair tüm durumlarda yetkilendirilmiş ya da yetkilendirilmemiş
üçüncü kişilerin dahi neden olduğu olumlu, olumsuz, dolaylı veya dolaysız
tüm zararlarını tazmin konusunda ŞİRKET’e karşı sorumlu olup ŞİRKET’in
üçüncü kişilerin vermis olduğu zararlara karşı ayrıca talep ve dava hakları
saklıdır.
4.6. MÜŞTERİ, sipariş vermekle birlikte işbu sözleşme hükümlerini kabul
etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi
yapacağını kabul ve taahhüt eder.
4.7. MÜŞTERİ, WEBSİTESİ üzerinden KİRALAYANIN isim, unvan, açık adres,
telefon ve diğer erişim bilgileri, kiralamaya konu malın temel nitelikleri,
vergiler dahil olmak üzere kiralama fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları
ve masrafları vs. kiralamaya konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler, şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır
ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
4.8. Bir önceki maddeye bağlı olarak MÜŞTERİ, ürün sipariş ve ödeme
koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan
tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu WEBSİTESİ sipariş/ödeme/kullanım
prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
4.9. MÜŞTERİ, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa
olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve
irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
4.10. Müşteri teslim aldığı ürünün kullanım amacını değiştiremez, 3.
kişilere kiralayamaz, devredemez ve kullandıramaz. Aksi bir durumun tespit
edilmesi halinde Müşteri, KİRALAYANA kiralanan tutarı kadar cezai şart
ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder.
4.11. MÜŞTERİ, WEBSİTESİ’nde yer alan sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, kiralama fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin olarak
ŞİRKET tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. MÜŞTERİ tüketici
sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan ŞİRKET iletişim
bilgilerinin sağladığı kanallarla ulaştırabilirler.
4.12. MÜŞTERİ, işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formunu elektronik
ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce ŞİRKET
tarafından tüketiciye verilmesi gereken adres, siparişi verilen ürünlere ait
temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat
bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
4.13. MÜŞTERİ’nin, Sözleşme konusu MAL/HİZMET’i teslim almadan önce muayene
edecek tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
MAL/HİZMET’i teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine
aittir. MÜŞTERİ tarafından teslim alınan MAL/HİZMET’in hasarsız ve sağlam
olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra MAL/HİZMET’in sorumluluğu ve
hasarlar MÜŞTERİ’ye aittir. MAL/HİZMET’in tesliminden sonra MÜŞTERİ’ye ait
kredi kartının MÜŞTERİ’nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili
banka veya finans kuruluşunun MAL/HİZMET bedelini ŞİRKET’e ödememesi
halinde, MÜŞTERİ kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla MAL/HİZMET’i 3
(üç) gün içinde ŞİRKET’e iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat
giderleri MÜŞTERİ’ye aittir.
4.14. MÜŞTERİ bilgilerini eksiksiz ve hatasız girmelidir. Teslimat için
telefon numarası ve vergi numarası / T.C. kimlik numarası girilmesi
zorunludur.
4.15. MÜŞTERİ; İnternet Sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair
bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu, ŞİRKET’un bu bilgilerin gerçeğe
aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin
edeceğini peşinen beyan ve taahhüt eder.
4.16. MÜŞTERİ, ŞİRKET tarafından kendisine verilmiş olan şifreyi başka kişi
ya da kuruluşlara veremez, paylaşamaz, MÜŞTERİnin söz konusu şifreyi
kullanma hakkı bizzat kendisine aittir. MÜŞTERİnin şifresinin ele
geçirilmesi, bir başkasının aynı şifre ile işlem yapması halinde, MÜŞTERİ
söz konusu işlem sonucu oluşan ve ŞİRKET’a olan ödemeleri eksiksiz olarak ve
zamanında yapmakla yükümlüdür. Bu sebeple doğabilecek tüm sorumluluk ile
üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından ŞİRKET’a karşı ileri
sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, ŞİRKET’un söz konusu izinsiz
kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.
ŞİRKET; güvenlik vb. herhangi bir sebeple MÜŞTERİ’ye ait şifreyi sürekli
veya geçici olarak kullanılamaz hale getirebilir.
4.17. MÜŞTERİ, İnternet Sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine
riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi
takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran
MÜŞTERİ’yi bağlayacaktır.
4.18. MÜŞTERİ, WEBSİTESİ’ni ve İnternet Sitesini hiçbir şekilde kamu
düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici
şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif
haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, MÜŞTERİ başkalarının
hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (Spam, Virus,
Truva Atı, vb.) ve işlemlerde bulunamaz.
4.19. WEBSİTESİ’nde ve İnternet Sitesinde MÜŞTERİ tarafından beyan edilen,
yazılan, kullanılan fikir ve düşünceler, tamamen MÜŞTERİlerin kendi kişisel
görüşleridir ve görüş sahibini bağlar. Bu görüş ve düşüncelerin ŞİRKET ile
hiçbir ilgi ve bağlantısı yoktur. ŞİRKET’un MÜŞTERİnin beyan edeceği fikir
ve görüşler nedeniyle üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan ve üçüncü
kişilerin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle MÜŞTERİnin
uğrayabileceği zararlardan dolayı herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
4.20. MÜŞTERİ, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine
izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi
takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen yazılımları
ve verileri izinsiz olarak kullanan MÜŞTERİye aittir.
4.21. ŞİRKET; MÜŞTERİnin kişisel bilgilerini yasal bir zorunluluk olarak
istendiğinde veya (a) yasal gereklere uygun hareket etmek veya ŞİRKET’a
tebliğ edilen yasal işlemlere uymak; (b) ŞİRKET ve ŞİRKET WEBSİTESİ
ailesinin haklarını ve mülkiyetini korumak ve savunmak için gerekli olduğuna
iyi niyetle kanaat getirdiği hallerde açıklayabilir.
4.22. ŞİRKET WEBSİTESİ’nin virusvirüs ve benzeri amaçlı yazılımlardan
arındırılmış olması için mevcut imkanlar dahilinde tedbir almıştır. Bunun
yanında nihai güvenliğin sağlanması için kullanıcının, kendi virus koruma
sistemini tedarik etmesi ve gerekli korunmayı sağlaması gerekmektedir. Bu
bağlamda MÜŞTERİ, ŞİRKET WEBSİTESİ’ne girmesiyle, kendi yazılım ve işletim
sistemlerinde oluşabilecek tüm hata ve bunların doğrudan ya da dolaylı
sonuçlarından kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmiş sayılır.
4.23. ŞİRKET; sitenin içeriğini dilediği zaman değiştirme, kullanıcılara
sağlanan herhangi bir hizmeti değiştirme ya da sona erdirme veya ŞİRKET
WEBSİTESİ’nde kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini silme hakkını saklı
tutar.
4.24. Taraflar; ŞİRKET’a ait tüm bilgisayar kayıtlarının tek ve gerçek
münhasır delil olarak, hukuka uygun şekilde esas alınacağını ve söz konusu
kayıtların bir delil sözleşmesi teşkil ettiği hususunu kabul ve beyan
eder.
5. ŞİRKET’İN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
5.1. ŞİRKET, Sözleşme konusu MAL/HİZMET’in Tüketici Mevzuatına uygun olarak,
sağlam, eksiksiz şekilde MÜŞTERİ’ye teslim edilmesinden sorumludur. ŞİRKET,
mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile
sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu MÜŞTERİ’ye
mümkün olan en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür Sözleşme konusu
MAL/HİZMET, MÜŞTERİ'dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden ŞİRKET sorumlu tutulamaz.
5.2. Kiralamada bulunan ürünlere ilişkin stok durumları ŞİRKET stoklarından
güncellenmektedir. ŞİRKET stoklarında güncellemelere rağmen, elde olmayan
sebeplerden dolayı tükenmiş olan ürünlerin gönderim süresi uzayabilir. Bu
durumda müşteri telefon veya e-posta yolu ile bilgilendirilir. Müşterinin
talebine göre şipariş değiştirilebilir, gönderim beklenebilir veya sipariş
iptal edilebilir. Siparişin iptali durumunda, ödeme kredi kartı ile
yapılmışsa kredi kartına, kredi kartıyla taksitli işlemlerde aynı taksit
sayısıyla, ödeme banka havalesi ile yapılmışsa müşterinin belirttiği bir
banka hesabına geri havale edilir.
5.3. İnternet sitesinde kiralanan tüm ürün fiyatlarını, serbest ekonomi
kuralları gereği, ŞİRKET belirler. Etiket Fiyatı, Kiralama Fiyatı ve
İndirimli Fiyat buna dahildir. MÜŞTERİ, ürün üreticisi, ithalatçısı veya
dağıtıcısı dahil hiç kimsenin fiyatın değiştirilmesi konusunda zorlama
yetkisi yoktur. Yazım hataları istisnadır.
5.4. MÜŞTERİ siparişi verdiğinde, sipariş için girdiği bilgilerin
kontrolleri yapılır. Bu nedenle MÜŞTERİ Siparişinin gönderilmesinden önce
öncelikle, siparişin onaylandığına ilişkin e-postanın MÜŞTERİye gönderilmesi
gerekmektedir.
5.5. Cuma günleri saat 15:30’dan sonra verilen siparişler Pazartesi günü
işleme alınır. Bayram ve tatil günlerine denk gelensiparişler takip eden ilk
iş günü işleme alınır.
5.6. Taşımacılık ve teslimat ücretleri, siparişlerin içeriğine, seçilen
teslimatın türüne ve teslimatın yapılacağı ile göre değişiklik gösterir.
Taşıma ücret bilgileri, alışverişin gerçekleştiği ödeme ekranlarında
ayrıntılı olarak görülebilir.
5.7. Teslimatlar yalnızca ŞİRKET tarafından belirlenen nakliye şirketleri
veya kendi dağıtım ağı ile kimlik kontrolü yapılarak teslim edilir. Farklı
bir nakliye şirketi ile teslimat talep edilemez. Sipariş edilen Paket teslim
alınırken, mutlaka kontrol edilmeli hasarlı veya hatalı paketler teslim
alınmamalıdır. Paket teslim alındığı anda, MÜŞTERİ Siparişi, teslimat
yetkilisi tarafından eksiksiz ve sağlam olarak teslim edilmiş sayılacaktır.
Sipariş teslimatında gecikme olması durumunda MÜŞTERİ bunu derhal ŞİRKET’e
bildirmekle yükümlüdür.
5.8. ŞİRKET sanal mağaza üzerinden kiralayacağı ürün çeşitlerini kendi
kararları doğrultusunda seçme konusunda serbesttir. MÜŞTERİ’nin bu konu ile
ilgili itiraz hakkı yoktur.
6. İADE PROSEDÜRÜ
6.1. MÜŞTERİ’nin sanal mağaza üzerinden yapmış olduğu kiralama siparişlerine
ilişkin İptal talepleri ürünlerin teslimine en geç 24 saat kala ŞİRKET’e
bildirildiği takdirde tüm tutar her hangi bir kesinti yapılmadan 14 (ondört)
gün içinde MÜŞTERİ’nin kullanılan işlemlerde ödeme şekliyle aynı şekilde
kredi kartına ya da banka havalesi ile verilen siparişlerde banka hesabına
iade edilecektir. Diğer iptal talepleri hakkında ise yine 14 (ondört) gün
içinde olmak üzere:
· Kiralama siparişinin teslimine 24 saatten daha az bir süre kaldığı
durumlarda 150,00 TL tutarında kesinti uygulanacaktır.
· Kiralanan ürünlerin teslim edilmesinden sonra en fazla 7 gün içindeki iade
taleplerinde fatura tutarının %10’u iade edilecektir.
· Kiralanan ürünlerin tesliminden 7 gün geçtikten sonra ise hiç bir suretle
ücret iadesi talepleri kabul edilmeyecektir.
6.2. İade için, kiralanan ürünün işleyişine, teknik özelliklerine ve
kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmış olması tahrip edilmemiş
ve bozulmamış olması ve iptal/iade talebine ilişkin ŞİRKET’e yazılı
bildirimde bulunulması gerekmektedir. Aksi hallerde ŞİRKET’in ürünlere gelen
zararların giderilmesine karşı talep hakkı ayrıca saklıdır. İptal edilecek
siparişlere ilişkin ürünlerin mutlaka düzenlenen faturanın orijinali ile
birlikte teslimi gerekmektedir. Fatura aslının iadesi zorunludur. Ancak,
fatura aslının gönderilmemesi halinde KDV ve varsa sair yasal kesintiler
iade edilemeyecektir.
6.3. İptal/iadeye ilişkin siparişlerdeki ürünlerin teslimi de yalnızca
ŞİRKET tarafından belirlenen nakliye şirketleri veya ŞİRKET’İn kendi dağıtım
ağı ile kimlik kontrolü yapılarak teslim alınır. Farklı bir nakliye şirketi
ile teslimat talep edilemez.
6.4. Kredi Kartına İade Prosedürü: MÜŞTERİ’nin siparişe konu olan ürünün
çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile
tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı
ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedüründe MÜŞTERİ
ürünü kaç taksit ile aldıysa banka müşteriye geri ödemesini o sayıdaki
taksitle yapmaktadır. ŞİRKET bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde
ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların MÜŞTERİ’nin
kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma
düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına banka tarafından aktarılır. MÜŞTERİ’nin kiralamanın iptaline
kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap
kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve müşteri iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri kiralamanın taksitleri bittikten sonra,
iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır. Kart ile alınmış mal ve hizmetin
iadesi durumunda ŞİRKET, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği müşteriye
nakit para ile ödeme yapamaz. MÜŞTERİ işyeri yani ŞİRKET, bir iade işlemi
sözkonusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup,
MÜŞTERİ işyeri yani ŞİRKET ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben
ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince
müşteriye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade,
ŞİRKET'nın bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, banka tarafından
yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır. MÜŞTERİ, bu prosedürü okuduğunu
ve kabul ettiğini kabul ve taahhüd eder.
6.5. Havale/Eft ödeme seçeneklerinde İade Prosedürü: Havale/EFT ödeme
seçeneklerinde iade tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, tüketicinin
belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı
MÜŞTERİ’nin adına olması şarttır) havale ve /EFT şeklinde yapılacaktır.
7. AYIPTAN DOĞAN SORUMLULUK
7.1. Ayıplı Mal: Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya
da reklam ve ilanlarında yer alan veya ŞİRKET tarafından bildirilen veya
standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği
etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından
değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan
kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal
olarak kabul edilir.
7.2. Tüketici, kiralama söz konusu olduğundan malın teslimi tarihinden
itibaren derhal ayıbı ŞİRKETya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda,
bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle
değiştirilmesi haklarına sahiptir.
7.3. Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir
süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha
sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren
iki yıllık zamanaşımına tabidir.
7.4. Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler
dışında, ayıplı olduğu bilinerek kiralanan mallar hakkında yukarıdaki
hükümler uygulanmaz.
7.5. Kiralamaya sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya
ŞİRKET tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür"
ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal
kiralanan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal
kiralanmasına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu
etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye
verilen fatura, fiş veya kiralama belgesi üzerinde gösterilir.
7.6. Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz
edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın
Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.
7.7. Bu hükümler, mal kiralanmasına ilişkin her türlü tüketici işleminde de
uygulanır.
7.8. Tüketicinin malı kullanım tarzı dışında aykırı kullanmasından
kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.
7.9. Malın tamir süresi, yönetmelikte ilan edilen azami tamir süresini
geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis
istasyonunun olmaması durumunda, malın ŞİRKETsı, bayii, acentesi,
temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim
tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks,
e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür.
Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
8. TEMERRÜT HÜKÜMLERİ
8.1. Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini yerine
getirmemesi durumunda Borçlar Kanunu'nun 106-108. maddelerinde yer alan
temerrüt hükümleri uygulanacaktır. Temerrüt durumlarında, herhangi bir
tarafın edimlerini süresi içinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine
getirmemesi durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için
edimini yerine getirmeyen tarafa 7 (yedi) günlük süre verecektir. Bu süre
zarfında da yerine getirilmemesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf
mütemerrit olarak addolunacak ve alacaklı taraf borcun ifa edilmemesinden
dolayı borcun ifasını ve gecikme tazminatı isteyebilir ya da karşı tarafa bu
haklarından vazgeçtiğini bildirmek sureti ile borcun ifa edilmemesinden
doğan zararının ve giderilmesini isteyebilir ya da sözleşmeden dönebilir.
Sözleşmeden dönülmesi halinde taraflar karşılıklı olarak ifa yükümlülüğünden
kurtulur ve daha önce ifa ettikleri edimleri geri isteyebilir. Bu durumda
borçlu kusursuz olduğunu ispat etmedikçe alacaklının sözleşmenin hükümsüz
kalması sebebiyle uğradığı zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Temerrüt
halinde uygulanacak faiz oranı borcun doğduğu tarihte yürürlükte olan T.C.
Merkez Bankası (TCMB) gecelik borç alma faiz oranıdır.
8.2. ŞİRKETnın işbu yükümlülüğünü yerine getirmesini engelleyebilecek mücbir
sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefetleri, ulaşımın kesilmesi,
yangın, deprem, sel baskını gibi olağanüstü olaylar nedeni ile sözleşme
konusu ürünü süresi içerisinde teslim edemez ise, bu tip durumlarda MÜŞTERİ,
ŞİRKET'in hiçbir sorumluluğu olmadığını, siparişin iptal edilmesini veya
teslimat süresinin engelleyici durumunun ortadan kalkmasına kadar
ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. MÜŞTERİ’nin siparişi iptal
etmesi halinde ödediği tutar 10 (on) gün içerisinde kendisine ödenir. (Kredi
kartı ile yapılan taksitli alışverişlerde ise kredi kartına iade için
yukarıdaki prosedür MÜŞTERİ tarafından kabul edilir.)
9. YETKİLİ MAHKEME
Tüketiciler, ŞİRKET ile sorunları olursa, sorunu ŞİRKET’nın çözememesi
durumunda, ürün bedeli talep tarihi tibariyle 6502 Sayili Tüketicinin
Korunmasi Hakkinda Kanun’a ilişkin Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde
belirtilen tutara kadar olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında
başvurularını ürünü kiraladıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne; ürün bedeli tebliğde belirtilen tutarın
üzerinde olan işlemlerle ilgili şikayet ve itiraz konularında başvurularını
ise, ürünü kiraladıkları veya ikametgahlarının bulunduğu yerdeki Tüketici
Mahkemesine yapabileceklerdir.
6502 Sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanunun 68. Maddesi ve Tüketici
Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin, 6. Madde’sinde yer alan parasal sınırların
arttırılmasına ilişkin Tebliğ gereğince, büyükşehir statüsünde bulunan
illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla
görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır başvuru yılına ait
ilgili yönetmelikte güncel olarak belirlenen tutardır ve bu yönetmelikte
belirlenir.
10. YÜRÜRLÜK
10 (on) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca okunarak, MÜŞTERİ tarafından
elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve …………………. tarihinde
derhal yürürlüğe girmiştir.
ŞİRKET: XOBBOX – DAVUT ERDEM VKN: 3430095898
MÜŞTERİ:
TARİH: